Calvi Olio extra vergine Mosto Gold 100ml
OverzichtCalvi Olio extra vergine Mosto Gold 100ml
Regio: Oneglia, West-Ligurië
Beschrijving:
Heerlijke olijfolie gemaakt van Taggiasca-olijven. De olijven worden vrij laat geoogst van november tot december. Zodat de olijven maximaal kunnne rijpen. Na de oogst worden de olijven direct koud geperst. Mosto Gold heeft een zachte en delicate smaak, waardoor het zeer geschikt is voor delicate gerechten.
Bestel u olijfolie online en ontvang bij elke bestelling een leuk Italiaans cadeautje plus een digitale wijnbeschrijving! Wij bezorgen onze wijnen door heel Nederland. Check snel onze gratis verzendopties!
Het verhaal van Calvi olijfolie.
In 1919 besloot de jonge Giuseppe, geboren in een familie van boeren en olijftelers in Oneglia, West-Ligurië, net terug van de Eerste Wereldoorlog, om de detailhandel in olijfolie te beginnen. Giuseppe Calvi werkte aanvankelijk samen met anderen, maar besloot al snel zijn eigen bedrijf te starten en richtte samen met zijn broer Paolo de “Fratelli Calvi” op. Het jaar was 1921 en zo begint de geschiedenis van de Calvi Company.
Giuseppe Calvi begon zijn kleine bedrijf met het bottelen van zijn olijfolie in mandflessen en kolven die hij verkocht in de aangrenzende regio's Piemonte en Lombardije. Al snel begon hij zijn olie echter te verpakken in blikken die hij exporteerde naar de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, waar de vele Italiaanse immigranten de olijfolie van hun geliefde vaderland gebruikten.
Het olijfoliehuis Calvi wordt vandaag de dag gerund door Gianni en Luca Calvi samen met een kleine maar geweldige groep medewerkers.
De bedrijfsstrategie van Calvi is heel eenvoudig: goede en natuurlijke producten aanbieden, bereid met wijsheid en gekleed met elegantie.
De jaarlijkse productie is ongeveer 150.000 flessen Italiaanse extra vergine olijfolie, 25.000 flessen Taggiasca monocultivar extra vergine olijfolie, 5.000 flessen Riviera Ligure D.O.P. Naast oliën bieden ze een breed scala aan Taggiasca-olijven, Pesto D.O.P., sauzen en andere soorten olie. De nieuwste aanwinsten zijn biologische producten, die een bedrijfsfilosofie weerspiegelen die zich richt op de gezondheid van de klant en het milieu.